See you on YouTube See you on SlideShare See you on LinkedIn See you on Twitter See you on FaceBook Subscribe

‘Touch technologie’ 2.0 van Disney

geschreven door Tony Bosma

0 reacties

Er komt meer dan alleen mooie animaties uit de Disney organisatie. Dat wisten we al...maar dat ze zo'n vooruitstrevende research afdeling hadden is voor mij wel een eye-opener. Disney's nieuwe 'touch technologie' is ronduit verbazingswekkend.

07 May 2012 - 10:54, 1442x gelezen  |  0 reacties  |  Techniek en wetenschap

Volgens Disney is het door de nieuwe technologie mogelijk om gebaren voor 99% goed te analyseren. Onder de naam Touché demonstreert Disney Research in samenwerking met de Carnegie Mellon Universiteit een uniek 'touch systeem' wat de toekomst van mens - machine interactie radicaal kan gaan beïnvloeden. 

Het systeem is in staat om lichaamsdelen zeer nauwkeurig te herkennen en tevens hoe ze worden gebruikt. Daarbij is directe aanraking met bijvoorbeeld een scherm niet nodig! Touché zou dus wel eens de basis kunnen zijn voor een foutloze communicatie tussen mens en machine op basis van gebaren en 'touch'. Zelf ziet Disney ook in dat ze wellicht een doorbaak hebben. Dat blijkt ook wel uit de onderstaande beschrijving uit een paper rondom de Touché technologie.

Touché - without any modification - enables a rich swath of interactions from humans, to doorknobs, to water. ...In practical applications the sensing can be limited to a range of frequencies that are most appropriate for a particular product, reducing cost and improving robustness. ...Completely new interaction technologies are required, and we hope that this work contributes to the emergence of future ubiquitous computing environments.

Bekijk zeker ook even de indrukwekkende video waarbij ze zelfs het systeem laten werken onder water. De video begint wat technisch maar laat je niet afschrikken je ziet al snel hoe het systeem werkt. Aan het einde van de video laat Disney zien hoe het systeem ervoor kan zorgen dat je lichaam de controller is en je apparaten aanstuurt zonder een scherm aan te hoeven raken. Tevens laten ze een aantal mogelijke toepassingen zien.

De manier waarop we interacteren met apparaten en machines gaat radicaal veranderen door neurotechnologie maar ook door systeem zoals Touché van Disney. Een mooi signaal van de trend: humanisering technologie immers Touché zorgt ervoor dat we op een meer menselijke manier kunnen interacteren met technologie. 



Gerelateerde artikelen
  • Multi touch interfaces, enkele voorbeelden (10-02-2007, 3424x gelezen) Lees meer
  • Multi touch monitor, eindelijk een ‘menselijkere interface’? (04-11-2006, 2689x gelezen) Lees meer
  • Multi-finger touchscreen, een prachtig voorbeeld (08-09-2007, 1457x gelezen) Lees meer
  • Ringbow, visie op interactie met touchscreens (09-05-2011, 1655x gelezen) Lees meer
  • Dubbelzijdige ‘touch screens’ (09-09-2007, 1342x gelezen) Lees meer
  • Con10uum, weer een multi-touch concept (26-10-2009, 1926x gelezen) Lees meer
  • Intuïtieve touchscreen, wederom een voorbeeld (08-08-2007, 4545x gelezen) Lees meer
  • De toekomst van interactie - EON Touchlight (12-09-2006, 2105x gelezen) Lees meer

Share

GEEF JE REACTIE
Naam:  (verplicht)

E-mail:  (verplicht, wordt niet getoond)

Website:  (not required)

Message:  (required)
Google translate
Trendspiratie

Gerelateerde trend(s)

Humanisering technologie

Technologie is een 'jong begrip'. De 'onvolwassenheid' van technologische ontwikkelingen heeft ervoor gezorgd dat de mens zich moest aanpassen aan de techniek. De trend 'humanisering technologie' houdt in dat technologie zich in toenemende mate aanpast aan de menselijke eigenschappen in plaats van andersom. Lees meer

Populaire artikelen
foto van Boekbespreking: Future Crimes (deel I)
Het is bijna een encyclopedie van cybercrime feiten, zoveel voorbeelden gebruikt Marc Goodman in zijn nieuwe boek Future Crimes om zijn punt te maken over criminaliteit van vandaag en morgen. En hoewel hij van nature optimistisch is, is zijn punt vooral: “You ain’t seen nothing yet”. Vandaag een gastblog van Arnout de Vries, onderzoeker en adviseur op het gebied van social media en maatschappelijke veiligheid bij TNO.
foto van Spelenderwijs gezond(er) worden
Gamification is niet alleen een manier om te leren. Als je het op de juiste manier inzet kun je ook gedrag veranderen. Via spelletjes kun je bijvoorbeeld kinderen beter leren omgaan met hun ziekte, blijkt uit onderstaande video.
foto van Boekbespreking Future Crimes (deel II): Social media
Vandaag kijken we wederom naar het boek Future Crimes maar leggen we nu de focus op de social media ontwikkelingen die Marc Goodman beschrijft in het boek.
foto van Hoe slimmer de omgeving, hoe dommer…
Wat zijn de effecten van de vergaande digitalisering en de ontwikkeling dat alledaagse apparaten en gebruiksgoederen verbonden worden met het web? Alles wordt 'intelligenter' maar worden wij hierdoor dommer?
foto van De pepermolen met een tech twist
Hoe meer we verbonden zijn met de virtuele wereld des te minder met de fysieke. Daar lijkt het in ieder geval wel op. Deze veelbesproken pepermolen van Dolmio maakt er een mooie marketing actie van.
Extend Limits