See you on YouTube See you on SlideShare See you on LinkedIn See you on Twitter See you on FaceBook Subscribe

22 social media trends

geschreven door Tony Bosma

0 reacties

Gelukkig is tegenwoordig iedereen een social media expert. Of dat vinden ze van zichzelf. Dus hoeven we trends binnen het social media landschap niet uitgebreid uit te leggen grin. De 22 trends in social media volgens Dreamgrow zijn...

06 Jan 2010 - 7:46, 2662x gelezen  |  0 reacties  |  Communicatie
Het is bijzonder om te zien dat als er weer eens een technologische ontwikkeling is er opeens allerlei specialisten ontstaan. Nu zijn de ontwikkelingen op het gebied van social media vooral ingegeven door veranderend online gedrag en is de technologie faciliterend. Maar de 'social media specialisten' schieten als paddestoelen uit de grond. Google maar eens op social media specialist en dan zul je keuze genoeg hebben. Nieuwe media verandert snel en organisaties moeten hier iets mee. Wat dat betreft is de zoektocht naar echte social media specialisten wel een nuttige. Mocht je op zoek zijn naar trends specifiek op het gebied van social media dan kan deze SlideShare presentatie wellicht helpen?

De onderstaande trends zijn afkomstig van Dreamgrow.com. Helaas is het deze organisatie niet gelukt om de trends te beperken. Dat vind ik over het algemeen al een hinderlijk punt van de vele trendlijsten. Het zijn er altijd zoveel. Ik zou graag zien dat men bij het opstellen van trendoverzichten zich zou beperken tot de meest voornaamste. Zo krijgen we ook meer verschillen en visie. Deze lijst bestaat uit een kleine 22 trends. Dus daar moet zeker voor ieder wat wils bijzitten.

Ik heb het overzicht van de 22 trends tevens hieronder gezet.

1. The fact that audience has the control starts to sink in. (Control is an illusion)
2. Social media will get real budgets.
3. Social media will be integrated to overall marketing activities.
4. Social media ROI will become important.
5. Brands start to use listening platforms to monitor the conversations.
6. Social media will reach behind corporate firewalls.
7. Customer service and interaction with businesses becomes social.
8. Measuring online activities and their effect on offline sales will become increasingly important.
9. Media will fragment even more and smaller communities can be hyper-targeted.
10.Social networks chatter will be incorporated into CRM systems.
11. More sales will originate from social media contacts (B2B and B2C).
12. Marketing will hit mobiles big time.
13. All search will be real-time. Web, blogs, social networks.
14. Real-time will be the right time. Delays will cost customers.
15. People will use more social networks’ messaging instead of regular email and IM.
16. First large scale successful augmented reality applications.
17. Campaigns will get more dynamic, spanning from offline to actionable social channels.
18. Social networks will become more commercial.
19. Ads will be more interactive and connected to social networks.
20. The home page for internet users will be social network’s profile page.
21. Facebook will grow to 700 million?
22. Shopping will be integrated into social networking sites.

Be inspired. Via. Dreamgrow



Gerelateerde artikelen
  • Geen gerelateerde artikelen

Share

GEEF JE REACTIE
Naam:  (verplicht)

E-mail:  (verplicht, wordt niet getoond)

Website:  (not required)

Message:  (required)
Google translate
Trendspiratie

Gerelateerde trend(s)

Populaire artikelen
foto van Zelfrijdende auto’s worden ingehaald door vliegende auto’s!
We horen veel over ontwikkelingen op het gebied van zelfrijdende auto’s. Maar weet je dat de vliegende auto al in 2015 op de markt komt?
foto van K5 de beveiligingsrobot
Je bedrijf beveiligen tegen ongenode gasten? Dat kan binnenkort ook met de beveiligingsrobotten van Knightscope. Ze beweren zelfs dat deze robots op termijn ook politie-taken kunnen overnemen. Zou het daarmee de eerste versie van Robo-cop zijn?
foto van Onze consumptiepatronen: niet normaal
We horen er veel over en eigenlijk ook weer heel weinig. Tenminste in de traditionele kanalen eigenlijk helemaal niets. We consumeren ons de toekomst in want dat is waar het allemaal om draait: koopkracht, oneindige keuze maar wel met een MVO sausje om ons geweten te sussen.
foto van Zo pakken Facebook en Microsoft nog meer marktaandeel van de telco’s.
Facebook nam deze week een softwarebedrijf over dat gespecialiseerd is in spraakherkenning. Wat gebeurt er als spraakherkenning in Whatsapp en Facebook wordt geïntegreerd?
foto van Het ideaal plaatje van Internet of things
Op de jaarlijkse consumer electronics show (CES 2015) is het naast de autonome auto, intelligente analyse software, wearables en high tech schermen het meest besproken onderwerp van de beurs. The internet of things of het alomvattende intelligente netwerk moet het toch helemaal gaan maken.
Extend Limits