See you on YouTube See you on SlideShare See you on LinkedIn See you on Twitter See you on FaceBook Subscribe

22 social media trends

geschreven door Tony Bosma

0 reacties

Gelukkig is tegenwoordig iedereen een social media expert. Of dat vinden ze van zichzelf. Dus hoeven we trends binnen het social media landschap niet uitgebreid uit te leggen grin. De 22 trends in social media volgens Dreamgrow zijn...

06 Jan 2010 - 7:46, 2493x gelezen  |  0 reacties  |  Communicatie
Het is bijzonder om te zien dat als er weer eens een technologische ontwikkeling is er opeens allerlei specialisten ontstaan. Nu zijn de ontwikkelingen op het gebied van social media vooral ingegeven door veranderend online gedrag en is de technologie faciliterend. Maar de 'social media specialisten' schieten als paddestoelen uit de grond. Google maar eens op social media specialist en dan zul je keuze genoeg hebben. Nieuwe media verandert snel en organisaties moeten hier iets mee. Wat dat betreft is de zoektocht naar echte social media specialisten wel een nuttige. Mocht je op zoek zijn naar trends specifiek op het gebied van social media dan kan deze SlideShare presentatie wellicht helpen?

De onderstaande trends zijn afkomstig van Dreamgrow.com. Helaas is het deze organisatie niet gelukt om de trends te beperken. Dat vind ik over het algemeen al een hinderlijk punt van de vele trendlijsten. Het zijn er altijd zoveel. Ik zou graag zien dat men bij het opstellen van trendoverzichten zich zou beperken tot de meest voornaamste. Zo krijgen we ook meer verschillen en visie. Deze lijst bestaat uit een kleine 22 trends. Dus daar moet zeker voor ieder wat wils bijzitten.

Ik heb het overzicht van de 22 trends tevens hieronder gezet.

1. The fact that audience has the control starts to sink in. (Control is an illusion)
2. Social media will get real budgets.
3. Social media will be integrated to overall marketing activities.
4. Social media ROI will become important.
5. Brands start to use listening platforms to monitor the conversations.
6. Social media will reach behind corporate firewalls.
7. Customer service and interaction with businesses becomes social.
8. Measuring online activities and their effect on offline sales will become increasingly important.
9. Media will fragment even more and smaller communities can be hyper-targeted.
10.Social networks chatter will be incorporated into CRM systems.
11. More sales will originate from social media contacts (B2B and B2C).
12. Marketing will hit mobiles big time.
13. All search will be real-time. Web, blogs, social networks.
14. Real-time will be the right time. Delays will cost customers.
15. People will use more social networks’ messaging instead of regular email and IM.
16. First large scale successful augmented reality applications.
17. Campaigns will get more dynamic, spanning from offline to actionable social channels.
18. Social networks will become more commercial.
19. Ads will be more interactive and connected to social networks.
20. The home page for internet users will be social network’s profile page.
21. Facebook will grow to 700 million?
22. Shopping will be integrated into social networking sites.

Be inspired. Via. Dreamgrow



Gerelateerde artikelen
  • Geen gerelateerde artikelen

Share

GEEF JE REACTIE
Naam:  (verplicht)

E-mail:  (verplicht, wordt niet getoond)

Website:  (not required)

Message:  (required)
Google translate
Trendspiratie

Gerelateerde trend(s)

Populaire artikelen
foto van TrendRede 2015: De schoonheid van ons perspectief
“When patterns are broken new worlds emerge. De TrendRede 2015 komt eraan en Tony Bosma doet een voorzet.
foto van TrendRede 2015 in 3 trends
Economie in tussenfase naar nieuw systeem, wederopbouw van betekenis en verwerpen van de standaard staan centraal in 2015
foto van KPN maakt documentaire Digital Life
KPN heeft IJsbrand van Veelen (documentairemaker) de opdracht te geven om de vergaande digitalisering van ons fysieke leven in beeld te brengen. Hij keek naar het heden maar ook de mogelijke toekomst.
foto van Controle over je eigen data
Het lijkt zo normaal. Je hebt zelf controle over je persoonlijke gegevens, waar ze maar staan. Toch is het niet zo. Elke Nederlander staat in meer dan 1000 bestanden. Er komen steeds meer bedrijven die daar op inspelen. Tegen een (kleine) vergoeding krijg je controle over je data. Het Nederlandse Qiy is één van die bedrijven.
foto van Hybride brein: symbiose tussen je brein en computers
Wat als we onze hersencapaciteit konden uitbreiden met computerkracht. Dan zouden we onbegrensde mogelijkheden hebben. Het hybride brein is misschien nu nog theorie, eens zal het ervan komen. Althans volgens Ray Kurzweil in onderstaande TED video.
Extend Limits