See you on YouTube See you on SlideShare See you on LinkedIn See you on Twitter See you on FaceBook Subscribe

22 social media trends

geschreven door Tony Bosma

0 reacties

Gelukkig is tegenwoordig iedereen een social media expert. Of dat vinden ze van zichzelf. Dus hoeven we trends binnen het social media landschap niet uitgebreid uit te leggen grin. De 22 trends in social media volgens Dreamgrow zijn...

06 Jan 2010 - 7:46, 2420x gelezen  |  0 reacties  |  Communicatie
Het is bijzonder om te zien dat als er weer eens een technologische ontwikkeling is er opeens allerlei specialisten ontstaan. Nu zijn de ontwikkelingen op het gebied van social media vooral ingegeven door veranderend online gedrag en is de technologie faciliterend. Maar de 'social media specialisten' schieten als paddestoelen uit de grond. Google maar eens op social media specialist en dan zul je keuze genoeg hebben. Nieuwe media verandert snel en organisaties moeten hier iets mee. Wat dat betreft is de zoektocht naar echte social media specialisten wel een nuttige. Mocht je op zoek zijn naar trends specifiek op het gebied van social media dan kan deze SlideShare presentatie wellicht helpen?

De onderstaande trends zijn afkomstig van Dreamgrow.com. Helaas is het deze organisatie niet gelukt om de trends te beperken. Dat vind ik over het algemeen al een hinderlijk punt van de vele trendlijsten. Het zijn er altijd zoveel. Ik zou graag zien dat men bij het opstellen van trendoverzichten zich zou beperken tot de meest voornaamste. Zo krijgen we ook meer verschillen en visie. Deze lijst bestaat uit een kleine 22 trends. Dus daar moet zeker voor ieder wat wils bijzitten.

Ik heb het overzicht van de 22 trends tevens hieronder gezet.

1. The fact that audience has the control starts to sink in. (Control is an illusion)
2. Social media will get real budgets.
3. Social media will be integrated to overall marketing activities.
4. Social media ROI will become important.
5. Brands start to use listening platforms to monitor the conversations.
6. Social media will reach behind corporate firewalls.
7. Customer service and interaction with businesses becomes social.
8. Measuring online activities and their effect on offline sales will become increasingly important.
9. Media will fragment even more and smaller communities can be hyper-targeted.
10.Social networks chatter will be incorporated into CRM systems.
11. More sales will originate from social media contacts (B2B and B2C).
12. Marketing will hit mobiles big time.
13. All search will be real-time. Web, blogs, social networks.
14. Real-time will be the right time. Delays will cost customers.
15. People will use more social networks’ messaging instead of regular email and IM.
16. First large scale successful augmented reality applications.
17. Campaigns will get more dynamic, spanning from offline to actionable social channels.
18. Social networks will become more commercial.
19. Ads will be more interactive and connected to social networks.
20. The home page for internet users will be social network’s profile page.
21. Facebook will grow to 700 million?
22. Shopping will be integrated into social networking sites.

Be inspired. Via. Dreamgrow



Gerelateerde artikelen
  • Geen gerelateerde artikelen

Share

GEEF JE REACTIE
Naam:  (verplicht)

E-mail:  (verplicht, wordt niet getoond)

Website:  (not required)

Message:  (required)
Google translate
Trendspiratie

Gerelateerde trend(s)

Populaire artikelen
foto van Samenwerking essentieel voor snelle innovatie
Young professionals vragen om een sterke verbetering in de samenwerking tussen overheid, universiteiten en bedrijfsleven voor het versnellen van innovatie. Zij pleiten voor meer investeringen in de relatie tussen universiteiten, kennisinstituten en bedrijfsleven.
foto van Digitaliseer je geheugen
Op het aanstaande Lowlands festival kun je je opgedane ervaringen digitaliseren. Via een armbandje met RFID chips kun je alles vastleggen voor later gebruik. Een soort extern geheugen, dus.
foto van Internet en geduld
Aandacht en geduld het zijn aloude begrippen maar lijken tegenwoordig steeds meer onder druk te komen staan. Nieuwe media biedt ons informatie en vermaak binnen een muisklik en voordat we het weten zijn we alweer ergens anders naar aan het kijken. Maar kijken we wel nog echt en nemen we nog wel de tijd hiervoor. Verveeld zijn we sneller dan ooit.
foto van Respect Network, jouw online privacy = veilig
Al eerder schreven we over The Respect Network en onder andere Citizen Me. Twee initiatieven die in het gat springen van onze toenemende behoefte aan online privacy. Het tijdperk van encryptie en controle op eigen data komt op.
foto van De persoonlijke data die van jou is
We zijn verworden tot data slaven en dat allemaal onder de noemer van technologische vooruitgang? Iedereen creëert enorme hoeveelheden waardevolle en persoonlijke data voor organisaties maar kan daar zelf nog weinig mee. Maar dit gaat veranderen?
Extend Limits