See you on YouTube See you on SlideShare See you on LinkedIn See you on Twitter See you on FaceBook Subscribe

22 social media trends

geschreven door Tony Bosma

0 reacties

Gelukkig is tegenwoordig iedereen een social media expert. Of dat vinden ze van zichzelf. Dus hoeven we trends binnen het social media landschap niet uitgebreid uit te leggen grin. De 22 trends in social media volgens Dreamgrow zijn...

06 Jan 2010 - 7:46, 2828x gelezen  |  0 reacties  |  Communicatie
Het is bijzonder om te zien dat als er weer eens een technologische ontwikkeling is er opeens allerlei specialisten ontstaan. Nu zijn de ontwikkelingen op het gebied van social media vooral ingegeven door veranderend online gedrag en is de technologie faciliterend. Maar de 'social media specialisten' schieten als paddestoelen uit de grond. Google maar eens op social media specialist en dan zul je keuze genoeg hebben. Nieuwe media verandert snel en organisaties moeten hier iets mee. Wat dat betreft is de zoektocht naar echte social media specialisten wel een nuttige. Mocht je op zoek zijn naar trends specifiek op het gebied van social media dan kan deze SlideShare presentatie wellicht helpen?

De onderstaande trends zijn afkomstig van Dreamgrow.com. Helaas is het deze organisatie niet gelukt om de trends te beperken. Dat vind ik over het algemeen al een hinderlijk punt van de vele trendlijsten. Het zijn er altijd zoveel. Ik zou graag zien dat men bij het opstellen van trendoverzichten zich zou beperken tot de meest voornaamste. Zo krijgen we ook meer verschillen en visie. Deze lijst bestaat uit een kleine 22 trends. Dus daar moet zeker voor ieder wat wils bijzitten.

Ik heb het overzicht van de 22 trends tevens hieronder gezet.

1. The fact that audience has the control starts to sink in. (Control is an illusion)
2. Social media will get real budgets.
3. Social media will be integrated to overall marketing activities.
4. Social media ROI will become important.
5. Brands start to use listening platforms to monitor the conversations.
6. Social media will reach behind corporate firewalls.
7. Customer service and interaction with businesses becomes social.
8. Measuring online activities and their effect on offline sales will become increasingly important.
9. Media will fragment even more and smaller communities can be hyper-targeted.
10.Social networks chatter will be incorporated into CRM systems.
11. More sales will originate from social media contacts (B2B and B2C).
12. Marketing will hit mobiles big time.
13. All search will be real-time. Web, blogs, social networks.
14. Real-time will be the right time. Delays will cost customers.
15. People will use more social networks’ messaging instead of regular email and IM.
16. First large scale successful augmented reality applications.
17. Campaigns will get more dynamic, spanning from offline to actionable social channels.
18. Social networks will become more commercial.
19. Ads will be more interactive and connected to social networks.
20. The home page for internet users will be social network’s profile page.
21. Facebook will grow to 700 million?
22. Shopping will be integrated into social networking sites.

Be inspired. Via. Dreamgrow



Gerelateerde artikelen
  • Geen gerelateerde artikelen

Share

GEEF JE REACTIE
Naam:  (verplicht)

E-mail:  (verplicht, wordt niet getoond)

Website:  (not required)

Message:  (required)
Google translate
Trendspiratie

Gerelateerde trend(s)

Populaire artikelen
foto van Technologie maakt alles slimmer?
Slimme brillen, tassen, horloges, kleding... wat we maar een beetje 'intelligentie' kunnen geven, gaan we geven. Allemaal dankzij, en voor sommige mensen, ondanks technologie.
foto van Kinderen: fysiek of virtueel…echt waar?
Wellicht herinneren we ons nog de uitspraak van de voorgaande Paus. "Kinderen zien het verschil tussen de fysieke en virtuele wereld al niet meer'. Een paar jaar verder is het de vraag of dat zo is. CenterParcs speelt hier in ieder geval handig op in.
foto van Texting hat: oplossing voor telefoonverslaving?
In alle het geweld van nieuwe ontwikkelingen komen we vanuit Extend Limits uiteraard veel onzin tegen. Soms is het zo grappig dat we het met jullie willen delen.
foto van PwC: rapport over de deeleconomie
De deeleconomie is niet nieuw meer en is als trend allang bekend. De verstorende werking van de opkomst van de deeleconomie gaan we steeds meer voelen en volgens een rapport van Price WaterHouse Coopers staan we pas aan het begin.
foto van Komt geur naar onze smartphones?
We hebben het er al vaker over gehad, geur-TV of geur-internet. Binnenkort komt Ophone met een nieuwe app, die het mogelijk maakt geuren te sturen naar vrienden.
Extend Limits